اطلاعات تماسی

کابر گرامی پل های ارتباطی زیر در اختیار شما هستند تا هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهادی را از سوی شما به دست ما برسانند. توجه داشته باشید که به سوالات دندانپزشکی شما در اینجا پاسخ داده نخواهد شد. شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش سوالات مطرح نمایید.

مشهد مقدس - خیابان احمدآباد - بین احمدآباد 7 و 9 - ساختمان شماره 59 - طبقه دوم
تلفن تماس : 8442794-0511
تلفن تماس : 8429214-0511
وب سایت: www.drazarfar.com

فرم تماسی

 
شما اینجا هستید : صفحه اصلی مقالات دندانپزشکی مطالب مفید برای بیماران لبخند زیبا هدیه ما به شماست...

مقالات دندانپزشکی

لبخند زیبا هدیه ما به شماست...

مطالب مفید برای بیماران 1485 بازدید 0 رای 1389/09/11

لبخند زیبا هدیه ما به شماست...

 

1 بعد از صرف صبحانه و پيش از مدرسه رفتن، از کودک بخواهيد مسواک بزند؛ البته با خميردندان حاوي فلورايد. اگرچه در آن موقعيت، بيشتر بچه‌ها عجله دارند اما به او بگوييد که اين کار 5 دقيقه بيشتر زمان نمي‌برد!

 

2 اگر بچه‌ها از منزل خوراکي مي‌برند، اين خوراکي بهتر است حاوي مواد غذايي طبيعي و فاقد قندهاي پوسيدگي‌زا باشد. شيريني، شکلات، کيک و بيسکوئيت ضمن اينکه ممکن است بر سلامت عمومي کودک تاثير بگذارند و باعث چاقي شوند، ايجاد پوسيدگي هم مي‌کنند. به‌خصوص اينکه بعضي از انواع شکلات و بيسکوئيت و همين‌طور شيريني‌هايي مثل گز و سوهان، چسبندگي زيادي دارند و بعد از مصرف تا مدتي داخل دهان مي‌مانند و باعث اسيدي‌ماندن محيط دهان و تداوم روند پوسيدگي مي‌شوند. يک جايگزين خوب، ساندويچ نان و پنير همراه خيار يا گردو است. البته بدن کودک، به هرحال، به قند يا کربوهيدرات هم نياز دارد اما مي‌توان تا حد امکان قندهاي غيرپوسيدگي‌زا مثل قند موجود در ميوه‌ها، خرما و کشمش را جايگزين قندهاي پوسيدگي‌زا کرد. همچنين آب‌ميوه‌هاي آماده به جز انواع کاملا طبيعي و بدون شکر افزوده، معمولا حاوي شکر هستند و باعث پوسيدگي مي‌شوند.

 

3 به کودک توصيه کنيد از بوفه مدرسه يا مغازه‌هاي بيرون، خوراکي‌هاي سالم (مثل خشکبار کم‌نمک) تهيه کند. مي‌توان ليستي از خوراکي‌هاي سالم و غيرسالم در اختيار او قرار داد. بهتر است مدرسه نيز نظارت کافي بر بوفه داشته باشد تا مواد غذايي‌اي که عرضه مي‌شود سالم و بهداشتي باشد. گفته مي‌شود وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش طرح‌هايي در اين زمينه دارند.

 

4 اينکه انتظار داشته باشيم کودک هيچ‌گونه مواد پوسيدگي‌زا در طول روز مصرف نکند، غيرواقع‌بينانه است ولي مي‌توانيم به کودک توصيه کنيم که بعد از خوردن هر خوراکي، اگر امکان مسواک زدن در مدرسه هست، حتما مسواک بزند؛ وگرنه، حداقل با آب دهان خودش را بشويد. در اين مورد هم بهتراست مدارس امکانات مسواک زدن کودکان را فراهم کنند.

 

.'

.'

.'